پاور پوینت تحلیل کتابخانهپاورپوینت تحلیل پلان کتابخانهپاورپوینت تحلیل نمونه موردی کتابخانهتحلیل نمونه موردی کتابخانه ایرانیتحلیل نمونه موردی کتابخانه خارجینمونه تطبیقی کتابخانهنمونه موردی کتابخانهنمونه موردی کتابخانه ایرانینمونه موردی کتابخانه خارجینمونه موردی کتابخانه در ایراننمونه موردی کتابخانه رایگان

نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان

نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان

کد:W 3

ساختمان کتابخانه مرکزی اصفهان در نزدیکی مجموعه تاریخی میدان نقش جهان (خیابان باغ گلدسته) و در مقابل باغ هشت بهشت بنا شده است. در این محدوده عناصر شاخص معماری عصر صفوی دیده می‌­­شود که شامل کاخ و باغ هشت بهشت، کاخ چهلستون، باغهای صفوی و … می‌­­باشند. احداث این ساختمان پنج طبقه در سال 1377شروع و در نهایت در بهمن ماه سال 1381 به بهره‌­­برداری رسید.‌در ادامه با سایت معمار لاین همراه باشید تا نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان تقدیم حضور شما عزیزان گردد.­­

بستر قرار گیری کتابخانه مرکزی اصفهان در نقطه ای تقریبا مرکزی در شهر در خیابان باغ گلدسته و در بافت تاریخی صفوی قرار دارد، جائی که کاخ هشت بهشت در روبروی آن و میدان تاریخی نقش جهان و مدرسه چهارباغ در نزدیکی آن قرار گرفته است. همچنین ایستگاه اتوبوس شهری در مجاورت این مکان واقع شده و امکان دسترسی آسوده به کتابخانه از طريق حمل و نقل عمومی وجود دارد. قرار گیری این زمین در مجاورت و روبروی پارک شهری به جا مانده از باغ هشت بهشت، امکانات محیطی وسیعی از حيث طراحی چشم اندازهای متنوع و زیبا به این فضای سبز از داخل کتابخانه فراهم نموده است.

همچنین قرار گرفتن این سایت در بافت تاریخی و مجاورت با بناهای تاریخی و شاخص شهر علاوه بر قابلیت بالقوه برای طراحی چشم انداز به سوی این عناصر میراث فرهنگی، ملاحضات ویژه ای از حیث کالبد و نمای معماری ساختمان ایجاب می کنند. بدون روی ساختمان در ۵ طبقه طراحی شده که ۳ طبقه آن در زیر زمین و ۲ طبقه آن بر روی زمین قرار گرفته تا خط آسمان این بافت تاریخی را مورد تعرض قرار ندهد.

فرم کلی ساختمان، مکعب مستطیلی با پوشش آجری به طور مشبک می باشد. طراحی شکل مربع در نما و جای جای فضای داخل ساختمان نوعی هویت یکپارچه بصری به آن بخشیده است که از نقاط قوت این طرح می باشد. کالبد و فضای کتابخانه به طور کلی پذیرنده جامعه نبوده و بیشتر به سبک و سیاق کتابخانه های گذشته که به مثابه دژی عظیم و درونگرا می نمود طراحی شده است. نمای بیرونی ساختمان شفاف نبوده و امکان برقراری ارتباط بصری میان رهگذران بیرون و افراد داخل و ایجاد انگیزه برای جذب افراد به فضا از طریق در جریان قرار دادن آنها از رویدادهای داخل فضا را فراهم نمی آورد. نمای کتابخانه بیش از آنکه به برقراری ارتباط بین مردم و کتابخانه کمک کند به عنصری مجرد می ماند که سعی در جلوه نمودن خویش به مخاطبان داشته و بدین ترتیب افراد عادی که برنامه ای برای حضور در کتابخانه ندارند، هم چنان دلیلی برای مراجعه به آن و قرار گرفتن در بستری فرهنگی برای گذران اوقات فراغتشان نمی یابند.

ساختمان کتابخانه بر روی صفه ای به ارتفاع ۱/۳۴ متر از سطح زمین واقع شده است. مراجعان در ابتدای ورود به ساختمان از طریق دسترسی های تعبیه شده از خیابان که رمپ و پله هایی از جنس سنگ تیشه ای می باشد در طبقه چهارم حضور می یابند. پلکانی که تقریبا در وسط ساختمان جای گرفته و دور آسانسور مرکزی حلقه زده طبقات پنج گانه مجموعه را که کاربری های مختلفی از قبیل سالن اجتماعات، نمایشگاه، مخازن و … در هر یک استقرار یافته به هم متصل می کند.

فرد بر این صفه اشتغالی نداشته و لاجرم باید به صفه بعدی مراجعه کند در حالی که می شد با قرار دادن مبلمان مناسب و جذابیت های فضایی این صفه را به فضایی برای برقراری تعاملات مناسب انسانی و برپایی برنامه های فرهنگی گروهی در فضای باز تبدیل کرد. با قرار گرفتن فرد بر این صفه، پله ها و رمپ های تیز و کشیده ای او را به صفهای دیگر در ارتفاع۲/۶+ فرا می خواند؛ انتظاری که مخاطب پس از عبور از این صفه ها و پله های جذاب دارد قرار گرفتن در فضایی درخور آن است اما افراد با در این فضا با حجم صلب و بسته پلکان مرکزی در میدان دیدشان مواجه می شوند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:47
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان،نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان،نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان،نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان،نمونه موردی کتابخانه مرکزی اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.